Gepost op

Wifi problemen met uw omvormer.

WiFi problemen met uw omvormer. Helaas worden wij regelmatig gebeld en gemaild dat de WiFi van de omvormer niet (meer) functioneert. Dit euvel doet zich helaas nog al eens voor. De WiFi is een extra “gadget” die bij de omvormer wordt geleverd, echter de fabrikant, maar ook wij geven geen garantie op feilloze werking van de WiFi. De garantie beperkt zich tot het technisch functioneren van de omvormer, dat wil zeggen, het apparaat dient de gelijkstroom van de zonnepanelen om te zetten naar een bruikbare netstroom van 230V.

Er zijn talloze externe factoren die de goede werking van uw WiFi signaal naar de omvormer kan verstoren. Zo is bij ons bekend dat WiFi problemen ontstaan o.a. door:

* Een aantal Ziggo Horizon mediaboxen met ingebouwde WiFi het Access Point niet meer herkennen.
* Afstand tussen router en Access Point is te lang (geworden) b.v. door het verplaatsen router.
* Nieuwe router gekocht, dan moet U deze weer opnieuw configureren voor de omvormer.
* WiFi signaal versterkers verstoren soms noodzakelijk directe communicatie tussen router en omvormer.
* Naderhand aangesloten domotica via WiFi.
* Het plaatsen van een Toon.
* Portal van de leverancier stuurt onjuiste of geen informatie door.
* WiFi antenneversterkers van u of uw buren al dan niet legaal.
* Te veel gebruikers op hetzelfde WiFi kanaal.
* Wachtwoord kwijt van de omvormer.
* Meerdere routers in 1 woning geplaatst.
* WiFi kaartje van uw omvormer kan wat corrosie ontstaan, waardoor het kaartje niet meer werkt.      (Omnik)

Kort gezegd, als u problemen heeft met uw netwerk, dan is verstandig een netwerkspecialist in te schakelen om dit op te lossen. Zaanzon kan u helaas geen ICT oplossingen (gratis) aanbieden.

Wel kunnen wij in overleg met U een omvormer offreren bij uw set zonnepanelen die middels een UTP kabel naar de router wordt verbonden. Dan heeft u bovengemelde problemen niet.